2 غذای ساده برای ناهار

غذای ساده, ناهار, آشپزی

2 غذای ساده برای ناهار

1- آشپزی با قارچ و تخم مرغ

مواد لازم:

قارچ 150 گرم

تخم مرغ 2 عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

قارچ را بشویید، ریز خرد کنید و با مقداری کره سرخ نمایید.

تخم مرغها را در ظرفی بشکنید و با چنگال بزنید. قارچ را همراه با نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

مقدار کافی روغن در تابه بریزید. وقتی روغن داغ شد، مخلوط فوق را در تابه ریخته، درِ آن را بگذارید تا تخم مرغها خود را بگیرد.

2- آشپزی با کدو و تخم مرغ

مواد لازم:

کدو سبز قلمی 2 عدد

سیر 2 پر

تخم مرغ 2 عدد

پیاز 1 عدد متوسط

گوجه فرنگی 2 عدد متوسط

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

پیاز را از رنده درشت رد کنید و با مقدار کمی روغن آن را سرخ نمایید تا طلایی شود

پوست کدو را بگیرید و از رنده درشت رد کنید و داخل پیاز سرخ شده بریزید تا کدو سرخ شود. سپس سیر را از رنده درشت رد کرده به آن اضافه کنید و سر و تفت دهید.

پوست گوجه فرنگی را بگیرید و آنها را ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه داخل کدو ریخته آن را سر و تفت دهید تا آب گوجه فرنگی کشیده شود.

تخم مرغها را در ظرفی بشکنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. سپس تخم مرغها را به مایه کدو اضافه کنید، به آن نمک و فلفل بزنید و همراه با هم زدن تفت دهید تا تخم مرغها بسته شود.

نکته: در تمام خوراکها سعی کنید از حداقل روغن برای سرخ کردن پیاز و سایر مواد استفاده کنید تا غذا یا خوراک شما چرب نشود.

از فواید قارچ بدانید

قارچ شامل انواع آنتی اکسیدان است و کیست که نداند آنتی اکسیدان چطور به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد یک جنگ تمام عیار راه بیاندازد و خب در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را به حداقل می رساند. یادتان باشد که قارچ های با کلاهک سفید از مقدار بیشتری آنتی اکسیدان نسبت به انواع دیگر قارچ ها برخوردار هستند بنابراین سعی کنید بیشتر به سراغ این دسته از قارچ ها بروید.

آیا می دانستید که سلنیوم از جمله املاح ضروری است که باید به طور روزانه به بدن آدم ها برسد. خب ، این نکته اصلی ماجراست اما نکته دیگر یکی از انواع طبیعی دریافت سلنیوم توسط بدن است. صد گرم قارچ می تواند روزانه 45 درصد یا چه بسا بیشتر از سلنیوم مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در ضمن فراموش نکنید که وقتی سلنیوم به میزان لازم به بدن برسد این قدرت را دارد تا در برابر سرطان مثانه از شما محافظت کند. در ضمن آنطور که مشخص شده  قارچ منبع غنی از سلنیوم است.

قارچ حاوی نوعی اسید است که به نام اختصاری CLA مشهور است. این اسید وقتی به بدن می رسد باعث توقف تولید aromatase در بدن می شود. این ماده نوعی آنزیم است که توقف تولید آن در بدن کمک می کند تا میزان استروژن تولیدی در بدن خانم هایی که به دوران یائسگی رسیده اند به حداقل برسد و البته این کاهش استروژن نکته حائز اهمیتی است چه اینکه تولید استروژن بالا در بدن ارتباط مستقیمی با خطر ابتلا به سرطان سینه دارد. بنابراین خانم‌های محترمی که به خصوص به سن یائسگی رسیده اند بدانند که قارچ هم از جمله مواد غذایی است که باید یک جای ثابت برای آن در برنامه خورد و خوراک منظم خود باز کنند.صد گرم قارچ می تواند روزانه 45 درصد یا چه بسا بیشتر از سلنیوم مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در ضمن فراموش نکنید که وقتی سلنیوم به میزان لازم به بدن برسد این قدرت را دارد

تا به امروز می‌دانستید کدامیک از انواع ویتامین‌ها می‌تواند برای قلب شما مفید باشد؟ ویتامین‌های B1 و B6 از جمله آنها هستند. با این وصف خبر خوش این است که شما به راحتی می‌توانید این دو ویتامین را در قارچ پیدا کنید. بنابراین اگر قارچ را به طور منظم در برنامه غذایی خود قرار بدهید به نوعی به سلامت قلبتان کمک کرده‌اید.

قارچ شامل نوعی ماده گیاهی قوی است که کمک می کند سیستم ایمنی بدن سالم و البته قدرتمند باشد. فراموش نکنید برای اینکه از شر انواع بیماری ها حتی سرما خوردگی های سطحی که شاید دو سه روز درگیرتان کند در امان بمانید باید سیستم ایمنی قوی داشته باشید تا بدنتان بتواند ویروس ها را دفع کند و ضامن سلامتتان شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *