پیشنهاد های صبحانه ای مقوی برای بزرگسالان و بچه ها

خوردن صبحانه سالم و خوب کلید تقویت سلامت مغز و بالا رفتن تمرکز به حساب می آید و مهمترین قدم برای بهبود سطح حافظه افرا می باشد.

یک صبحانه خوب, سالم و کامل ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین می باشد:

به مطالب زیر توجه کنید.

1- بادام

بادام یک منبع بسیار خوب از ویتامین ای می باشد و 37% میزان توصیه شده جذب روزانه این ویتامین با خوردن 23 عدد بادام تامین می شود. تحقیقاتی که در مجله همه گیری شناسی آمریکا منتشر شد, نشان می دهد که جذب ویتامین ای به ممانعت از تحلیل شناختی مغز افرا به خصوص در سالخوردگان کمک می کند. بادام همچنین یک ترکیب سالمی از پروتئین ها، فیبرها و چربیهای سالم است که سطح قند خون را حفظ می کند و موجب میشود که فرد در طول روز متمرکز و با انرژی بماند.  همچنین پیشنهاد می شود مطلب فواید و خاصیت روغن بادام برای سلامتی شما مطالعه کنید.

2- انگور

تحقیق ها نشان می دهد که مصرف انگور های مختلف ار رنگی سبز، قرمز و سیاه نقش مهمی را در بهبود دفاع آنتی اکسیدانی افراد دارد و سلامت مغز را ارتقا می دهد. در تحقیقات اولیه به نظر می رسید که میوه انگور به وسیله بی اثر کردن تنش اکسایشی و تورم به سلامت مغز کمک کرده و یا فعالیت برخی ژن های خاص مرتبط با بیماریهای ناشی از کهولت سن مغز را هدف می گیرند. مطلب خواص و فواید انواع انگور را مطالعه کنید.

3- دانه های کتان

این دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا3 برای تقویت عملکرد مغز افراد می باشند. دانه های کتان و مصرف این دانه ها همراه با گردو و دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی آنها را چند برابر می کند. فراموش نکنید که آنتی اکسیدانها به خلاص شدن بدن از رادیکال های آزاد که منجر به التهاب می شوند، کمک می کند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب انواع آنتی اکسیدان های طبیعی و گیاهی را مطالعه کنید.

4- یک نان کامل

مصرف نان های همراه با سبوس کامل (نان سبوس دارد) و یا غلات در وعده صبحانه، منجر به بهبود سلامت قلب افراد و بهبود جریان خون به مغز می شود. این طور ثابت شده که این نان ها حاوی مقادیر بالاتر از مواد مغذی زیستی برای حفظ سلامت بدن می باشند. پیشنهاد میشه مطلب بهترین میوه برای سلامتی بدن مطالعه بشه. علاوه بر این، مصرف این نان ها همراه با نارگیل منجر به افزایش عملکرد مغز می شود. تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط موجود در نارگیل خاصیت تقویت عملکرد مغز را دارند.

5- جو

جو دارای آهن، روی، پتاسیم و ویتامین های B و همچنین مواد مغذی می باشد که به رشد مغز و عملکرد آن با ظرفیت کامل کمک می کند. فیبر موجود در جو به احساس سیری تا وعده بعدی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد یچه هایی که در صبحانه غذای تهیه شده با جو می خورد بیست درصد عملکرد بهتری در آزمون ها دارند تا کودکانی که غلات شکردار می خورند. میتوان این گزینه غذایی را با آجیل، دارچین و یا موز صرف کرد. می توانید با یدگیری طرز تهیه سوپ خامه ای با جو و عدس یک سوپ خوشمزه برای فرزندتان تهیه کنید.

6- میوه محبوب سیب

انواع سیب ها سرشار از کوئرستین می باشند، کوئرستین یک آنتی اکسیدان است که از سلولهای مغز افراد محافظت می کند و براساس تحقیقات محققان دانشگاه کورنل، کوئرستین از سلول های مغزی در مقابل حملات رادیکالهای آزاد حفاظت میکند. مصرف 1 عدد سیب در وعده صبحانه با پوست حائز اهمیت می باشد چرا که حجم بالایی از کوئرستین سیب در پوست آن وجوددارد. همچنین می توانید مطلب خواص دارویی سیب را مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب براتون مفید بوده باشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *