بهترین روش برای کم کردن وزن چیست؟

کم کردن وزن, کاهش وزن, لاغری

بهترین روش برای کم کردن وزن چیست؟

دکتر عبداللهی افزود: ذائقه افراد از کودکی شکل می گیرد و والدین می توانند علاقه کودک به غذاهای سالم را از این دوران در کودک پرورش دهند.
افراد چاق برای رسیدن به وزن طبیعی، باید میان انرژی دریافتی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کرده و با رعایت رژیم غذایی اصولی به مرور وزنشان را کم کنند .

دکتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد چاق باید برای سلامتی خود ارزش قائل شده و بیش از حد نیاز غذا نخورند و همچنین سعی کنند از مواد غذایی گیاهی تغذیه کنند.

وی با اشاره به این که مصرف مواد حاوی قند و شکر عامل مؤثری برای ایجاد چاقی است، افزود: افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید به جای نوشابه های شیرین و گازدار از آب و یا دوغ کم نمک بدون گاز استفاده کنند و مصرف غذاهای فوری و آماده که اغلب شور، چرب، شیرین و یا سرخ شده هستند را به حداقل برسانند.

دکتر عبداللهی با بیان این که میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات، کلید سلامتی محسوب می شوند،‌ تصریح کرد: حبوبات و نان های سبوس دار در کاهش چربی و کلسترول خون مؤثر است و در صورت مصرف میوه، بهتر است تا حد امکان پوست آن را جدا نکنند.

وی توصیه کرد:‌ افراد چاق باید از مصرف شربت های پاکتی و پودری خودداری کنند و بهترین نوشیدنی، شربت های خانگی کم شیرین و انواع دوغ کم نمک و کم چرب و همچنین آبمیوه های طبیعی است همچنین افراد چاق باید غذاهای کم کالری را با فاصله های یکسان در طول روز و در 5 الی 6 وعده مصرف کنند.

به گفته معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه،‌ منابع غذایی دارای فیبر مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل (سبوس دار) درکاهش چربی خون بسیار مفید است و مصرف مداوم آن توصیه می شود.

وی مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز را ضروری دانست و گفت: مصرف ماهی حداقل  ۳ بار در هفته به ویژه ماهی های روغنی، برای افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند و همچنین افرادی که مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند، توصیه می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *