برنامه غذایی بدنسازی حجمی بدون مکمل (عضله سازی)

برنامه غذایی, بدنسازی, عضله سازی

برنامه غذایی بدنسازی حجمی بدون مکمل (عضله سازی)

اگر شما هم می‌خواهید بدنتان عضلانی شود می‌توانید به مواد غذایی اعتماد کنید. در این مطلب به مواد غذایی مناسب برای بدن‌سازی و رشد عضلانی اشاره می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

این روزها جوان‌ها علاقه زیادی به ورزش‌های بدنسازی و پرورش اندام نشان می‌دهند. به همین دلیل ساعت‌ها در باشگاه ورزش می‌کنند و حتی به مصرف برخی قرص‌ها و داروها رو می‌آورند تا حجم عضلاتشان بیشتر شود.

تخم‌مرغ

اگر خواهان یک بدن عضله ای و یا افزایش وزن هستید، روزتان را با دو عدد تخم‌مرغ آغاز کنید.  تخم مرغ حاوی پروتئینی با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن است. همچنین دارای مواد معدنی با ارزشی مانند کلسیم، روی و آهن می باشد. زرده تخم مرغ نیز منبعی غنی از ویتامین ها نظیر A، E، K و طیف وسیعی از ویتامین B مانند B12، ریبوفلاوین و اسید فولیک است . و درواقع بهترین خوراکی برای سیکس پک شدن تخم مرغ است.
 
سینه مرغ

یکی دیگر از توصیه‌های مربیان پرورش اندام در باشگاه مصرف سینه مرغ است . زیرا یک منبع بزرگ از پروتئین بدون چربی،نیاسین، ویتامین B6، آهن، سلنیوم و روی است که به راحتی بافت ماهیچه‌ها را ترمیم داده  و سلول‌های  آسیب‌دیده  را در طول تمرینات سخت تقویت می‌کند.

سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم غذایی است. شما همچنین می توانید سینه مرغ را در سوپ و سالادبریزید. بدون پوست بخورید.

آب

آب ماده حیاتی و ضروری برای زندگی است، 70 درصد بدنتان از آب است و 75 درصد عضلات شما هم از آب تشکیل شده است .اگر بدنتان  دچار کمبود آب بدن باشد یقیناً نمی‌تواند محیطی مناسب را برای رشد عضلاتتان فراهم نماید و در حقیقت عضلاتتان روزبه روز صاف تر و کوچکتر خواهند شد و این مسئله بر روی نیروی شما نیز اثر خواهد گذاشت و در نهایت سبب می شود که شما در مرحله اول سلامتی و پس از آن عضلاتتان را از دست بدهید. شما بایستی بدانید که تمام فعالیت های بدنی از هضم گرفته تا سیستم ایمنی و از فعالیت های قلبی گرفته تا سیستم عصبی و بسیاری موارد دیگر از جمله همین عضله سازی به طور مستقیم به کمک آب انجام می‌شود، پس نوشیدن آب را فراموش نکنید.

آناناس

آناناس حاوی آنزیم‌هایی به نام‌های «بروملین» و «پپسین» است که باعث تحریک هضم پروتئین‌ها می‌شود. این میوه‌ها همچنین سرشار از مواد مغذی مفیدی مانند فیبر و ویتامین‌ها هستند.
 
اسفناج

چند سال پیش محققان دانشگاه روتگرز اعلام کردند که،اسفناج به علت گلوتامینی که دارد باعث افزایش قدرت و استقامت عضلاتی بدن ورزشکاران می‌شود، و در واقع کارتون ملوان زبل خیلی هم دور از واقعیت نبوده است. به علاوه یادتان باشد که انقباض‌های عضلانی در طول ورزش نیازمند کلسیم خواهد بود و این سبزی به دلیل دارا بودن کلسیم به بدن در جهت افزایش حجم این عضلات کمک می‌کند. میزان بالای کلروفیل موجود در این سبزی نیز باعث کاهش بوی بد دهان ورزشکاران می‌شود که پروتئین زیادی مصرف می‌کنند.

بادام

بادام درختی یکی دیگر از انتخاب های سالم برای کسانی که می خواهند عضلاتشان رشد کند. بادام حاوی پروتئین، فیبر و ویتامین E است. آنتی اکسیدان قوی موجود در بادام در مبارزه با رادیکال های آزاد به شما کمک می کند و همچنین منبع مناسبی برای ریکاوری عضلات است! این ها فقط بخشی از فواید بادام بودند، بادام حتی به سوزاندن چربی و کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری های قلبی مفید است.

داستان ملوان زبل یک شوخی نبود! گزینه بعدی عضله ساز اسفناج است. اسفناج منبع خوبی از گلوتامین است، گلوتامین نیز برای رشد عضلات و البته ریکاوری از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این اسفناج باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود.

بروکلی

سولفورافان، نوعی ترکیب سولفور است که در بروکلی یافت می‌شود و به خاطر خواص ضدسرطانی‌اش شناخته شده است و اجازه نمی‌دهد چربی در بدن انباشته شود.

این کلم همچنین جلوی بعضی از آنزیم‌هایی را که باعث از بین بردن مفاصل می‌شوند، می‌گیرد. پس بروکلی حتما باید در رژیم غذایی هر فردی وجود داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که سولفورافان همچنین از عضلات در برابر زیان‌هایی که ممکن است ورزش سنگین روی آنها داشته باشد محافظت می‌کند.

شیر کاکائو

شیر کاکائو در ازای هر 3 گرم گلوسید (قند)، 1 گرم پروتئین به بدن می‌رساند. این نسبت برای افرادی که به دنبال «فیتنس» و رشد عضلانی هستند بسیار مفید است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ماراتون بابیل، این نوشیدنی به طور کلی برای ساخت ماهیچه، تامین دوباره سوخت ماهیچه‌ای، ‌حفظ و نگهداری از بافت‌های ماهیچه‌ای و انجام تمرینات بعدی مفید و سودمند است.بر اساس این پژوهش محققان پیشنهاد می‌کنند که ورزشکاران می‌توانند، شیر شکلات بدون چربی را بعنوان یک جایگزین تغذیه‌ای اقتصادی به جای سایر نوشیدنی‌های ورزشی نیروزا و مغذی برای ترمیم ماهیچه‌های اسکلتی پس از تمرینات انتخاب کنند.

برنامه غذایی بدنسازی حجمی بدون مکمل (عضله سازی)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *